Friday, October 22, 2010

HAL HAL KEGEMUKAN :)


Gemuk. Bile kuar entry pasal gemuk ni. mesti ade yang takut kan. yelahh, ade yang cakap gemuk ni tak lawa. gemuk ni mencacatkan pandangan. eh hellooo, gemuk la best ok ! ramai kawan saye yang nak jadi gemok. tapi, gemok secara sihat la. klu tak pasal pasal nak gemuk debab tu tak senonoh la kan? hehhe

ok. so far that i know.
Kegemukan adalah dimana berat kita melebihi 20peratus daripada ideal. Dan kegemukan individu ini boleh dikategorikan kepada 3 kategori. ok, note ok. 3 kategori !

First and foreost ; GEMUK ANGIN
Gemuk angin berlaku apabila perut terasa sebu dan susah untuk mengeluarkan angin. Individu yang gemuk angin ni, biasanya selalu sakit kepala. jadi, kepada yang selalu sakit kepala tu, anda memang gemuk angin. pergi kentut cepat cepat. ok. tak senonoh
Second ; GEMUK DAGING
Gemuk daging akan membuatkan badan berasa berat dan pejal. Proses penurunan agak lambat berbanding gemuk gemuk yang jenis lain kerana lemak dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging. Oleh itu, penurunan berat secara perpeluhan adalah digalakkan. contohnya adalah dengan bersenam lah. ape lagi kan? yeay !

Third ; GEMUK AIR
Gemuk air merupakan masalah yang dialami oleh penulis sendiri. *eleh, cakap nak macam dalam majalah. mengade je bunyik. Ok, kite teruskan bacaan. Gemuk air ini berlaku apabila badan menggeleber dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan dalam badan. Badan juga terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian. Oleh itu, rehat dan tidur yang lebih adalah sangat diperlukan oleh manusia spesies ini :) *cakap je la kau malas sebenarnyee
enjoy this clip.  I want a Fat babeeee

video


Namun begitu, haruslah anda fahami, setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan nya masing masing. Kurus keding ke, gemuk gedempol ke, kite tetap hamba-Nya.  

1 comment: