Thursday, June 16, 2011

Layakkah aku menjadi bidadari syurga ?


Thanks god, finally i found this book.

Serious lame gile dah aku cari buku ni as kat dalam paper dulu ade cakap yang kite duk dengar lagu Isabella, tapi tau ke ape cite di sebalik lagu tu.
and akhir nya aku jumpa dan akhirnya aku habis bace. 
wehheeeee :D


Review ; 
Novel menarik yang mengisahkan tentang seorang gadis kristian bernama Isabella, seorang anak perempuan kepada seorang ketua paderi terkenal di Cordova, bandar indah yang penuh sejarah di Sepanyol.  Isabella mempelajari dan mendalami dengan penuh teliti tentang agamanya, Kristian. Sentiasa mencuba untuk mencari kebenaran dalam agama tersebut dan berusaha menghayati prinsip-prinsip agama yang dianuti oleh keluarganya itu. Hinggalah datangnya sebuah cahaya kebenaran di mana satu keraguan menyusupi hidupnya tentang kejanggalan agama Kristian yang dianutinya.

Isabella adalah sebuah lagenda yang menjadi isi sejarah perbandingan Islam dan Kristian yang panjang. Kegigihannya dalam mencari keyakinan telah menjadi inspirasi  jutaan wanita seluruh dunia.

She sacrifices everything for Islam .
dan akuu ?

note-to-self ; 
aku tak baik, tapi aku cuba cari perkara baik. aku cube menjadi seorang yang baik. 
aku harap ditingkatkan iman dan mati di dalam Islam .

dan siapa siapa yang nak pinjam dialukan :)

No comments:

Post a Comment